האזינו • "מה יגידו בשמאל אם בירושלים יחליטו לסגור את כל העיר בשבת?"

דוד קורצווייל 1 Comment on האזינו • "מה יגידו בשמאל אם בירושלים יחליטו לסגור את כל העיר בשבת?"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הפנים סילבן שלום שוחח הערב עם אבי מימרן במהדורה המרכזית ואמר כי סוגיית המסתננים היא סבוכה ביותר.

"לא יתכן שאנשים יחששו מלצאת לרחוב כתוצאה מהתופעה הזו. אם לא נעצור את זה נמצא את עצמנו עוד כמה שנים עם מאות אלפי מסתננים. צריך למנוע את כך שאם יש למסתננים ילדים הם לא מגורשים, לעשות הבחנה בין אלה שמגיעים מדארפור לבין אלה שמגיעים מאריתראה ולמלא את חולות ושאר המתקנים".

אגב, לדברי השר, שבוע שעבר עברו את הגדר 19 איש, שניים מתוכם כבר היו כאן, קבלו מענק, עברו למדינה שלישית וחזרו.

לדבריו "ארגוני הסיוע שאין להם שום זכות קיום בלי המסתננים כי בזכותם יש להם משכורות הורסים את כל הניסיונות שלנו. יש כנופיות שעושות הכל כדי שאנשים לא יעבו את הארץ. לצערי המערכת המשפטית גוררים רגליים ומונעים מאיתנו לעשות צעדים הכרחיים וזה מביא לכך שאנחנו חסרי אונים".

על מאבק השבת בשרונה מרקט אמר שלום כי "שופטת בית המשפט העליון אמרה 'למה לא לתת לציבור להחליט'. מה היא תגיד אם עיריית ירושלים יחליטו לסגור את כל העיר בשבת הם גם יסכימו עם זה? ומה עם יסגרו את כל מה שפתוח בשבת בערים המסורתיות הם גם ישתקו?".

"בירושלים הם לא נותנים לציבור להחליט, אבל בתל אביב הם רוצים שהכל יהיה פתוח. האמת היא" אומר שלום, "שיש ממשלה בישראל והיא תכריע. נעשה חקיקה ברורה מי פתוח, איפה ומתי. השליטה של הרשויות המקומיות על העניין לא טובה".

גדעון סער הציע לפתוח 3 מתחמים בתל אביב ולסגור את השאר. יש הרבה רעיונות והצעות ונבדוק מה לעשות. "יש תל אביבים שרוצים מכולת פתוחה בשבת, אבל יש כאלה שרוצים מוסך בשבת וגם משרד הפנים בשבת, אז נפתח?".

אני מכיר את גל הירש וגם מעריך אותו. יצא לנו לעבוד ביחד. מהביקורת הוא לא מתרגש: "קנאה וצרות עין זה מה שמוביל את העם".

על ליצמן אמר כי "נציג אגו"י חתם על מגילת העצמאות, היה שר בממשלה הראשונה והשניה, ולכן אני שמח שבקרוב ליצמן יחזור". וגם לדרעי היו לו מילים טובות כממשיכו במשרד לפיתוח הנגב והגליל. "אם הייתי צריך לבחור למי לתת את התפקיד אין ספק שדרעי אחד מהטובים".

ויש לו גם ווארט לסיום. קנאה בגימטריא ציון. גם פיוס בגימטריא ציון. הקנאה הרסה את ציון והחריבה את ירושלים, אם יהיה פיוס בינינו זה יחסיר לנו את ציון. מימרן לא שתק והזכיר לו כי מרן הרב עובדיה יוסף היה אומר שסילבן שלום ראשי תיבות ש"ס.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אל תפלו ברשת של המילים הנחמדות הוא הצביע בעד גיוס בני הישיבות